Van noord naar zuid naar west naar noord - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Marije Terpstra - WaarBenJij.nu Van noord naar zuid naar west naar noord - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Marije Terpstra - WaarBenJij.nu

Van noord naar zuid naar west naar noord

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

23 December 2009 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Even voor de nieuwsgierigen een korte samenvatting van wat wij allemaal gedaan hebben sinds pakweg 5 december:
(wij? ja wij, de rest van de familie is inmiddels ook gearriveerd, waarmee ik alweer op de zaken vooruit loop)

Op uitnodiging van Stefan (onze nieuwe huisbaas) vertrokken wij vrijdag, nee donderdag, nee toch vrijdag, rond drie, nee vier uur (Stefan!?) in een interessant gevulde auto vanuit Palmerston North richting Omori en Lake Taupo. Is weer eens wat anders, op de achterbank tussen een Engelstalige vier en zesjarige en een tweejarige voor je die elke trein spot die voorbij komt (en dat zijn er hier niet zo heel erg veel).
Bij het huis stond een zekere campervan met enkele mij bekend voorkomende mensen ons al op te wachten. Helaas was het (erg grote) vakantiehuis deels gevuld met mensen die er niet hoorden en dus konden de camperbewoners helaas niet de beloofde nacht in een echt bed slapen. Maar ze kregen wel eten. En thee met melk. En bier. En ze mochten mee naar de hotpools in het thermische gebied even verderop.

Zondag zijn wij toen maar gaan rijden richting Wellington in de hoop dat er een veerboot naar Picton zou gaan en wij op het Zuidereiland zouden kunnen kijken. Er ging wel een boot, maar dan om 7uur 's ochtends. Gelukkig konden we in de check-in rij slapen, handig zo'n camper (ook handig van die overijverige beambten die je om half zes wakker maken dat je vast mag gaan inchecken als je dat wilt.....). En daarna dus naar het Zuidereiland. Hele korte samenvatting:
Picton-richtinh kaikoura -(zeehonden!) - via Arthur's Pass naar de westkust- Hokitika - (pounamu!)- Abel Tasman National park - iedereen kayakken behalve twee rare mensen die een twee-tot-vijf-dagen-tocht wel even in een dag zouden gaan doen - zee - Picton

Een uitgebreider verslag volgt later, maar aangezien we net zo ongeveer verplicht vakantie hebben gekregen gaan we denk ik met z'n allen nog wat rondkijken op het Noordereiland. De internetverbinding is discutabel onderweg, dus jullie moeten het maar even afwachten ;)

Veel plezier in de sneeuw (en dat mis ik dan weer wel..... in alle winkels 'I'm dreaming of a white christmas', droom lekker verder het is hier een graad of 20-25)

• 24 December 2009 - 18:48

Marie-José:

Hoi Marije

Even weer een kleine update uit het sneeuwige zuiden van het noordelijk halfrond. Er ligt hier zeker 30 cm sneeuw en er is meer op komst. Zo te horen hebben jullie al veel plezier gehad met de hele familie. Doe ze maar de groetjes van mij.
    Ik ben hier de afgelopen tijd druk bezig geweest met de wco van KL en geniet nu van een dagje vakantie waarna ik 2e kerstdag weer moet werken en daarna tot de 30e op schaatskamp ga.
    Ach ja en na de vakantie al weer leren voor ZL 2...maar dat komt allemaal goed.
    Oh ja en ik wilde nog Anne-Lieke feliciteren. Helemaal vergeten dat ze gisteren jarig was :s , maar dus bij deze gefeliciteerd.

Er is trouwens een kerstkaart naar jullie onderweg, maar die zal niet meer optijd komen dus bij deze alvast een hele fijne kerst! En lekker barbeknoeien met jullie warme weer ;)

Nou dat was het weer. Heel veel groetjes vanaf hier en een kerstknuffel en een sneeuwbal toegegooid voor iedereen die ik ken daar op het zuiderlijk halfrond!

Groetjes en fijne kerst!

Marie-José

• 27 December 2009 - 17:02

Ina Koopman Vd Pijl:

Fijn dat het allemaal loopt en jullie van elkaar kunnen genieten.Ik heb gelezenn dat het wel fijn is. Hier was veel sneeuuw is nu harde wind De hond van Karin wil lekker binnen vind het buiten veel te koud.Niewjaar in aantocht jou under jour father and mother in the air and we under. Een fijne tijd samen en allen behouden thuiskomst. Mareille geniet en geniet.Jeugd is snel voorbij. Jajaja di ouwe met of zonder stok kan wel lachen om de jeugd.Groet van under.