Daar zijn we dan - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Marije Terpstra - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Marije Terpstra - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

09 November 2009 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Nou, daar zijn we dan. Na enige reisdagen (hoeveel verschilt met welke tijdszone je hanteert) zijn we veilig aangekomen in Palmerston North. De reis viel niet tegen, de eerste vlucht (zo'n 10 uur) naar Shanghai ging soepel, Shanghai was zeer apart, de vlucht naar Auckland (zo'n 12 uur)was iets turbulenter maar dat uitte zich vooral in veel 'fasten seatbelts' lampjes (wel luxe vliegtuig trouwens) en de laatste vlucht was kort (nog geen uur). Het vliegveld in Wellington was erg klein (twee bagagebanden, zes autoverhuren en een cafetaria) en dat was jammer want we moesten daar vanaf half tien wachten op de bus die half vier kwam.Gelukkig kwam een van de minder opdringerige taxichauffeurs met een goed plan en hebben we de bus naar Wellington genomen en daar even rondgekeken. Ook mooi uitzicht in de bus naar Palmerston, al heb ik daar geloof ik meer van meegekregen dan Anne-Marie ;)(ohja, haar webloggevaladres is amvdveen.waarbenjij.nu ).
En dan Palmerston: nog niet zoveel van gezien behalve het hostel en de supermarkt daar vlakbij. En de universiteit. Een update volgt zodra we internet hebben in de kamers.

Zit nu dus in een kamer in de universiteit (heeft wel wat van de Uithof hier, al vindt je daar niet van die enorme bomen en reusachtige varens op de campus), met een stapel leeswerk om 'even' in te lezen in het renpaardenfokkerijgebeuren. En daar ga ik dan ook eerst maar eens even mee bezig. Een verder verslag volgt als er meer internet beschikbaar is en ik een beetje uitgeruster ben met meer inspiratie tot dingen opschrijven.

Rest mij nog eenieder een goedemorgen te wensen (het is hier nu 10.54u) of goedenavond (als ik het goed is is het daar 22.54u)

• 09 November 2009 - 20:18

Marja:

goedemorgen, hier is het avond,de paarden staan lekker in hun stal na een dag buiten.De katten en honden voor de kachel en ik op de bank met een laptop.
    blij dat jullie goed zijn aangekomen.
    maar volgens anne hebben we dat vanmorgen / gisteravond ook al via skype besproken.
    we zijn ook bezig met onze reisvoorbereidingen, Jan kwam nog met een mooie handbagage koffer, verzekeringen zijn nu geregeld en ik hoop dat wij over een paar weken ook een goede reis hebben en zelf kunnen zien waar en hoe jullie daar zitten.
    tot gauw op skype

mam

• 09 November 2009 - 21:17

Henry Van Der Veen:

Hoi Marije,

Wat zijn we hier blij dat jullie gezond aangekomen zijn.
    Het paardjesplagen kan beginnen nu dus :)
    Tjonge, jullie waren niet de enige Nederlanders daar zie ik, wat is het toch met die diergeneeskundigen dat ze pas echt tevreden zijn als ze de wereld 180 graden over gereisd zijn?
    Veel onderzoeksplezier op diergeneeskundig, sociaal cultureel en op vinologisch gebied :p

Groetjes, Henry